breaking news

По наклонената плоскост на българското образование…

март 19th, 2015 | by Албена Вулева

джасим 4

Емил Джасим, четем в един интернет сайт е преди всичко учител…Четейки по натам стигаме до извода, че най-вероятно ще да е учител по история, защото бил завършил история в Софийския университет. И не бъркаме, преподавал бил история от 10 години вече…
На първо място неприятно впечатление някак прави да преподаваш българска история с такова не българско име…Още по-неприятното обаче тепърва следва….Емил Джасим е от арабски произход, но някак много добре разбира ключови моменти от българската история и вижда в тях, че совите не са това, което са. Прелюбопитното е , че прави дълбоко непатриотични (макар, че защо да търсим български патриотизъм у арабин?!) трактовки точно на тези опорни точки в българската история, върху които е построена цялата национална гордост на българина. С две думи- някак натрапчиво се опитва да подрива и подкопава българщината.
Джасим, опрял се на плоското си чувство за хумор (което ще имате възможност да проследите по-долу) и нестабилна, като гласчето му аргументация нарича най-бляскавите моменти от българската история „митове“. Възможно е. Сигурно има някаква вероятност и да са митове…Но, питам се, как пък така този задълбал в гранита на историята с предните си два зъба арабела не намери нито един мит в онези моменти от българската история, с които не бива да се гордеем, а по-скоро от които трябва да се срамуваме?! Не му ли стана интересно, като на историк да опровергава, да търси нелогичността и неправдивостта на ползваните от останалите историци източници, относно онези моменти от нашето минало, които не ни карат да се чувстваме особено горди, че сме издънки на тоз народ?! Озадачително нали! В такива моменти винаги ми се иска да задам логичния въпрос- на този кой му плаща?!
Но, да се върнем на опорните точки на арабина, който счита, че България има история, която се състои само от провали, а всичките претенции за някакъв драматизъм в историческите събития са плод на измислици, преувеличения и други „митологични“ способи за увъртане на действителните факти, които неизвестно по какви пътища ( вероятно долетели с летящо килимче) са станали известни в своята автентика само и единствено на Джасим-арабина.
Точка първа е отредена на Цар Симеон Велики, (който според Джасим не е никак Велики) и териториалния ръст на България във времената на неговото управление, която тогава граничи с три морета. Обаче, ако питате арабина то не е да си кажеш, че са били целите морета, ами само там някакви си крайбрежни ивици…`дет се вика едно нищо и никакво териториално море, някакъв нищожен континентален шелф. Нищо работа, вика арабина! А, пък и като си приложил уменията по математика,  Аладин потъркал своята лампа и от там излязъл злият дух и му казал, че тия три морета са били владяни общо едва 22 години за 1300 и кусур години българска история и всичкото това си е достижение, достойно само за некачествени, китайски тениски за продажба на сергиите по морето, да се тупаме с тях в гърдите пред чуждестранните туристи…
Според Аладин и неговата лампа, това само придавало излишно самочувствие на българина и даже в огромна негова вреда подхранвала националната му гордост….Аладин иска явно българинът да е смазан, без самочувствие и национална гордост…Ами, Аладин…до голяма степен българинът наистина е точно такъв. В тоя ред на мисли се чудя, за чий ли хуй са ни притрябвали и твоите нелепи изявления, и то в такива трудни години, когато нацията повече от всякога има нужда от подпорка, за да надигне глава, да се почувства достойна, силна и горда, да се обедини и възроптае! Когато за сетен път в българската история народът е поставен пред предизвикателството да се обедини и осмели да си потърси и поиска правата, да се пребори за тях, защото пак е под гнет, и този път гнетът идва от разни посоки. Сега ли намери ти арабино,  да заработваш над българската национална гордост, разклащайки пясъчната кула на патриотизма, българщината, националното достойнство и неговите стълбове, основни стълбове, върху които то се крепи?! Кой допуска това? Кой разрешава това да се случва публично?! Кой плаща за това?!
Джасим-арабина с право изразява опасения да не бъде бит от националисти след тези свои изказвания. Уви, или пропагандата му е сработила и националисти вече нямаме или толерантността им е твърде евроатлантическа, защото не съм чула историкът да е получил основния си , историческо-житейски урок, от който да научи че така повече не трябва да прави!
Нахалството и безочието, безнаказаните нахалство и безочие при това,  продължават с така набралите сила и мода в последно време българо-османски взаимоотношения в спорния период, раздиран от терминология и наричан от турско робство до турско гостоприемство на наши поданици в Османската империя.
Ама, мит било нетолерантното (Боже, упс –  Аллах, каква интересна дума е решил да употреби арабина за гнета на турците над българите…) отношение на османската империя спрямо българите. За доказателство, даскалът по история вади снимки на две църкви от началото на 19 век, които видите ли сочели колко на българите им било позволено всииичко, та чак волността да имат църкви….Не знае историкът явно, че през 19 век османското иго приключва. А, започва през 14 век. …Ей така, има-няма едни 5 века, за които историкът-арабин не е намерил снимка на църква в Гугъл….Някак мистериозно сигурно са изчезнали източниците и артефактите за наличието на църкви от по-ранен период, да не говорим за такива бляскави и големи, като показаните на снимката. Мит, мит и легенда просто-къде ли са били тези църкви през останалите 5 века османско…аааа…какво? Владичество, робство, управление? Или приютяване на клетия, несретен, бездомен, безроден български народ под крилото на Султана, даже стиснати в прегръдката му, задушаващата му прегръдка, бих казала аз.
За да изглежда хвата на султана по-малко задушаващ арабинът намесва и някакви испански евреи, които не разбрах чий го дирят в тая лекция, но някак доказват толерантността, добрината, благината и т.н. на Османската империя…
Данъците в Османската империя, според арабина-историк също не се били дължали…Ей, това с данъците вече е тотална измишльотина прочел Аладин в отражението в лампата, след като дълго, дълго, дълго я лъскал.
Ама, това някакъв там данък в повече, някакво незначително „джезие“ за иноверците, изобщо не говори за някакво по-тежко, да не говорим пък, по-неизгодно положение-абсурд! Това направо си е било в израз на дълбоката вяра, че иноверците така и така си имат пари в повече, та могат да си го позволят-комплимент един вид  от Османската империя!
Мит и легенда остана за аудиторията обаче, до какви разтърсващи факти на историческа фалшификация се е добрал Джасим по въпросите с кръвния данък…Изключителна избирателност в подборката на теми, Шехерезада, но аз съм внимателна, по-внимателна, отколкото на мнозина им изнася.
Паисий Хилендарски също е обвинен в тенденциозност при написването на неговата „История Славянобългарская“, но това е направо нищо в сравнение с обвинението, че е изглеждал твърде стар за годините си, най-вече поради бялата си брада…Ето, това е аргумент пред който не мога да се изправя и да споря. Пред тъпотата и простотата съм безсилна!
Но, Паисий го отнесе леко да ви кажа. Направо му се размина, мина едва с малък арабски дюнер.
Големият дюнер на арабина стреля в най-болното и най-святото място за българите….Васил Левски.

левски

Там, дами и господа не бива да се пипа, каквато и да е историческата истина. Защото историята може да се прочете всякак, но по-важното е как ние ще изтълкуваме фактите, дали правилно ще ги разберем и оценим, в контекста на събитията и нуждите в конкретния исторически период. Възможно е, де юре Левски да се определи, като закононарушител на територията на Османската империя. Но, нали разбирате, че закононарушението е единствения възможен начин за Освобождение?! Няма как да спазваш законите на поробителя и да отхвърлиш гнета! Дори, ако се прехвърлим в съвремието и потърсим способ да се отървем от днешния наш, актуален гнет, под който гнием всички вече 30 години ще видите, че без отявлено закононарушение трудно ще стане…Ако се придържаме към законите, а законите ги пишат тези, които ни владеят,  никога няма да успеем да ги детронираме.
Но, стига лирически отклонения, да се върнем към психическите. Какво мисли Арабинът за Левски? Ще подмина разказа, как 4 годишния Джасим мислел лъва от паметника на Апостола за куче…Това са проблематики от домашното възпитание и предучилищно образоване на децата, което е в тежест на техните родители.
Като изключим това, че Арабинът си начеса крастата да нарече националния герой на България лайно, прикривайки това зад уж цитат от детски разговор, въпреки че аз го подозирам, че това е било реализацията на неговата детска мечта- да добие тая смелост да каже, че Левски е лайно публично, ама пак не посмя, прикри се зад чуждите деца, основните му претенции към Апостола на Свободата отново са от чисто визуално естество…
Чудя се, защо тоя  дюнер Емчо не отиде да преподава мода или да води курсове за модели към някоя модна агенция…Така и така историческите теми ги пресява през призмата на външния вид и неговата естетика. А и, като гледам повече съди с очите, отколкото с главата.
След, като се разочаровал, че Васил Левски няма визията на супер герой, като например Супермен или Батман, а бил, както твърди закръглен, неговата снимката пък, която познаваме-ретуширана, това автоматично отнело в съзнанието на Арабина възможността Апостола да е бил съпричастен към някакви героични прояви във връзка с Освобождението на България от турско робство….
На финала на това словоблудство арабинът поясни, че трябва да се гордеем с всичко друго, с всички други народи, които са населявали територията на днешна България, но не и с българската история….
Сега ще ви предоставя възможност лично да се насладите на разсъжденията на дюнерджията, а после ще поразсъждаваме, аджеба-защо това се случва?!

Първо искам да кажа, че това е на първо четене само смешно. В дълбочина това е вредно, опасно и най-очевидното-абсолютно никому ненужно! Разбира се, направените изводи са без никаква тежест, не са аргументирани, нито доказани с каквото и да било, освен емоционалната окраска, която придава арабинът на общоизвестни факти, които опровергава единствено със заявяването- това не е така. Несериозно е, особено от човек претендиращ да е и представящ се за историк да се изсипе пред аудитория с неаргументирани и на нищо не базиращи се твърдения…Но, самите твърдения….Те са опасните, те могат да засеят онова, така необходимо на определени кръгове зрънце на съмнението в българщината, което накрая действително да я разруши! Защото не всички са достатъчно интелигентни, за да се надсмеят на Дюнерджията. Дюнерджията преподава на деца, които са пластелин в ръцете на умелия учител, за жалост- и на неумелия такъв.
Емил Джасим- арабина е преподавател по история. Виждате каква история преподава на децата? Задайте си въпросите: първо-изглежда ли ви достатъчно компетентно това лице изобщо, та да борави с исторически факти, да ги осмисля, разбира, правилно интерпретира, камо ли да преподава, това, което сам е недоразбрал на други лица; и второ-не е ли излишно да се дава терен за изява на подобни вредоносни идеи, още повече представени от лице, чиято компетентност очевидно отсъства. За пръв път присъствам на историческа дискусия без соченето на нито един източник, на нито едно доказателство за наличието на твърдените факти….Как я учи и преподава тази история този човек- по записки из личната фантазия? Хвърля боб, разказва сънища?! Унизително е лицето на българския учител в съвремието да представлява такава крещяща некомпетентност, липса на отговорност към възпитателния ефект на образованието и липса на прогнозиране, какво поколение ще израсне в резултат на такова образование, което цели преднамерено да потъпка основите на българската, национална гордост.

 

„Учителят е пълновластен господар в класната стая и е основният отговорник за това, какво се случва в часа.“- цитатът е от Емил Джасим, интервю за “ Капитал“…
Не изтръпвате ли?
Срам за тези, които дават терен за изява на това лице!



Коментари

коментара

Comments are closed.